Op weg naar het Corcovado Park - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu Op weg naar het Corcovado Park - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Op weg naar het Corcovado Park

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

31 Juli 2014 | Costa Rica, Drake Bay

Helaas hoorden we dat op de maandag het NP gesloten is. Dat is balen, want we zouden hier 2 nachten blijven en dinsdag weer trekken. We besluiten om op maandag een zeiltocht te maken en dinsdagochtend naar het park te gaan van Manuel Antonio, tegen de middag weer verder te trekken.

De boottocht was schitterend! Met een gezelschap van 20 personen, Spanjaarden, Amerikanen en Zwitsers, gingen we op zoek naar walvissen, dolfijnen en zeeschildpadden. Met de verrekijker in de aanslag tuurden we over de oceaan. Ondertussen werden we flink verwend met heerlijke mango-rum-cocktails en verse ananas. Al gauw werden er dolfijnen gespot. Twee dolfijnen die af en toe samen even boven kwamen om licht te happen. Geweldig! Daarna gingen we verder de oceaan op omdat de kapitein heel in de verte een walvis had gezien en idd toen wij goed keken zagen we in de verte opspattend water van een walvis. We zijn dichterbij gevaren en hoe dichterbij we kwamen des te minder vaak hij boven kwam, jammer. Onderweg naar de walvis zagen anderen nog een zeeschildpad, maar die hebben wij gemist. Daarna gingen we snorkelen, we hebben best wat gekleurde vissen gezien, grote en kleine, maar het viel mij een beetje tegen. Ondertussen had de kok een heerlijke maaltijd met drankjes klaarstaan. Vis stond op het menu, heerlijk! Na het eten kwam de zonsondergang eraan en met een heerlijk drankje in de hand, swingende muziek aan boord en gezellige mensen, werd er al snel de polonaise gelopen en de margarina gedanst. Wat een supersfeertje!

Dinsdag checkten we ons al vroeg uit, zodat we op tijd het park in konden gaan. Wat een drukte! Hmm, overal groepen met een gids met een grote verrekijker op statief. Komen wij aan met ons verrekijkertje. Een voordeel was dat we wel steeds konden zien waar iets te zien was. Toch liepen we de groepen maar snel voorbij. Toen we van jet hoofdpad af waren, was het wat beter en zagen we al snel apen in de bomen (zonder gids). Toen we bij een strandje aankwamen liepen daar allemaal apen, wasberen en leguanen op het strand, schitterend! Ze waren nog erg brutaal ook, je kon je tas nergens neerzetten of ze zaten er al bij. Toen we weer naar de uitgang liepen, zagen we nog een luiaard (zie foto). Wat een schitterend park (zonder de vele gidsen in het begon dan). 's Middags gingen we weer verder naar Uvita, omdat we daar in de jungle zitten en daarna naar het Corcovado Park gaan, moesten we contant geld bij ons hebben, want daar is geen geldautomaat in de buurt en je kunt daar alleen maar contant afrekenen. Dit was even lastiger dan we dachten. Na drie verschillende banken met alle pasjes (ook VISA) uitgeprobeerd te hebben, contact gehad hebben met VISA, (alles was ok) gaf de 4e bank ons pas Colonnes. Pff, we konden verder.

De hostel in Uvita was ook weer een paradijsje in de jungle. Een Duitse dame was de eigenaresse en zij had de perfecte lodge gecreëerd. Palen van boomstammen, bedden van bamboe, overal hangmatten, een tuin vol met exotische planten (intratuin) en vijver vol kwakende kikkers (vooral 's nacht), 3 lieve huiskatten, enz, enz. Wauw! Wat weer genieten.

Woensdag trokken we weer verder richting Sierpe. Daar lieten we onze auto staan en gaan we verder met een boot die tussen de mangroven door naar Drake Bay ging. Toen we daar aankwamen zagen we gelijk twee rode papegaaien. Wauw, ook weer super! Beetje balend dat ik die net gemist had op mij fotocamera gingen we naar het zoveelste unieke huisje met een uitzicht op de oceaan. Terwijl we nog wat uitpuffen van de warmte en de hoge vochtigheid, zien we overal papegaaien vliegen en in de boomtoppen zitten. Omdat we het hoogste huisje hebben, kunnen we ze goed zien! Wauw! Het wordt misschien wat eentonig, maar we kijken elke keer onze ogen uit, elk stukje Costa Rica is uniek!

Terwijl er regen op komst is (goed te zien met oceaanzicht) vliegen er ineens wel 40! papegaaien omhoog uit de bomen om ons heen en vluchten het diepe woud in. Als daarna de eerste donderklappen vallen, weet ik ineens niet meet zo zeker of we wel zo blij moeten zijn met het hoogste huisje...

• 31 Juli 2014 - 07:40

Carolien:

Eentonig? Welnee. Het is veel te leuk om steeds jullie indrukken, ervaringen en avonturen te lezen! Heerlijk toch. Ondertussen zijn wij al erg nieuwsgierig geworden naar Costa Rica. Ook super dat ik een stukje heb gezien, hihi. En prachtige foto's An! Ik ben benieuwd hoe jullie nacht is gegaan in het hoogste huisje! Geniet geniet geniet.... Xxx

• 31 Juli 2014 - 09:50

Harry Dijkstra:

Hallo,
    mooi om te lezen hoor al die reisverslagen! prachtig.Geniet er lekker van.
    Wij zijn inmiddels weer aan het werk, tja je moet een keer weer beginnen....
    Heel veel plezier nog op jullie vakantie en tot gauw. groetjes van ons allemaal.

• 31 Juli 2014 - 12:41

Mello/nini Holsheimer:

wat weer een prachtig verslag. en wat een rijke ervaring, geweldig !!!
    ben ook benieuwd naar het onweer, heb je dat nog gefotografeerd?
    geniet er nog maar van. veel liefs van ons. XXX