Kennismaking met het regenwoud... - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu Kennismaking met het regenwoud... - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Kennismaking met het regenwoud...

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

20 Juli 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Vandaag (zaterdag) hebben we kennis gemaakt met het tropisch regenwoud. We begonnen al erg vroeg, on 06.00 uur zaten we in de boot op weg naar de kano's. We hadden onze badkleding en regenpak aan, want vannacht had het flink geregend en geonweerd. Het druppelde nog wat na, maar daar konden we ons tegen kleden. We zijn wel wat regen gewend in Nederland. We zaten net met 5 andere gasten in een grote kano toen het weer flink begon te regenen en te onweren. Als je dan in een bootje zit op een grote rivier om naar de overkant te varen en overal om je heen flitst het en de donder knettert uit de hemel, dan is dat toch niet zo prettig. Met de kano tussen de mangroven, dwars door het regenwoud. Schitterende tocht, maar doordat het maar bleef regen en onweren, waren alle dieren verscholen en zijn we uiteindelijk na een uur terug gegaan en mogen we het morgenochtend of vanmiddag weer proberen. We waren blij dat we van de rivier af waren. Het voelde niet echt veilig.

Terwijl ik dit nu aan het typen ben, regent en onweert het nog steeds aan één stuk door en we zijn nu toch al weer 3 uur verder. Dit noemen ze dus een regenwoud...

Eindelijk, rond 12 uur werd het wat droger en we hebben de kanotocht 's middagsuiteindelijk over gedaan in de droogte. Wat een verschil, er kwamen overal dieren tevoorschijn. We zagen brulapen, slingerapen, leguanen, babyleguanen, nog een luiaard en vele vogels. Wat een geluk!

's Avonds bij het eten wordt er door de Nederlanders veel gepraat over het vliegtuig. We horen en lezen allemaal iets en dat wordt met elkaar gedeeld. Ook het onbegrip deelt iedereen. Dit valt niet te bevatten...

We liggen nu in bed en ik typ dit verslag nog even af, zodat ik het morgen nog kan posten. Gewoon omdat we even de behoefte hadden om te laten weten dat alles goed gaat met ons.

Morgen trekken we weer verder, krijgen we onze huurauto en gaan we richting de Arenalvulkaan.

Liefs Mark & Anja

• 20 Juli 2014 - 18:42

Mello/nini Holsheimer:

fijn iets van jullie te horen.Geweldig hoor al die dieren gezien te hebben. goeie reis morgen. liefs X

• 20 Juli 2014 - 19:27

Carolien:

Wauw wauw wauw!!! Behalve de onweer natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat dat best griezelig was. Het lijkt me geweldig om de dieren te zien. Alles mooi groen natuurlijk. Het echte regenwoud. Leuk dat je alles weer zo beschrijft. Zijn we er toch een beetje bij. Geniet geniet geniet. Liefs van ons 3tjes

• 23 Juli 2014 - 11:21

Harry Dijkstra:

Hoi Anja en MArk,

Lexzen nu net even jullie reisverslagen door! Prachtig! Geniet ervan. Wij zijn gisteren weer thuis gekomen van een prachtige vakantie. Fijn dat alles goed is daar en heel veel plezier nog.

Groetjes van ons.