Onze eerste dag in Costa Rica - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu Onze eerste dag in Costa Rica - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag in Costa Rica

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 Juli 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Zijn nu nog niet een hele dag in Costa Rica en hebben al veel indrukken opgedaan! De reis verliep prima, we hadden wat vertraging opgelopen in Düsseldorf en daardoor de aansluiting van Chicago naar Miami gemist, maar gelukkig konden we de aansluiting van Miami met San Jose wel halen, dus we waren op tijd in Costa Rica. Wel waren we ontzetten moe, maar dat is ook niet zo gek, we vertrokken om 06.00 uur en kwamen uiteindelijk aan om 20.40 uur (05.30 uur Nederlandse tijd), dus we waren bijna 24 uur aan t reizen. Pff. Echt uitslapen konden we ook niet, we werden vanochtend om half 7 opgehaald om naar Tortuguero te reizen.

Nu zitten we in ons knusse huisje op palen, onder ons is water en om ons heen het gigantische regenwoud wat vol staat met enorm dikke en lange bomen. Overal hoor je geluiden, gekwaak, gekwekker, gefluit en gedrup. Het is 19.00 uur en het is al donker geworden, maar nog steeds rond de 25? graden. De luchtvochtigheid is erg hoog en er kan zomaar weer een flinke bui uit de lucht vallen. We hebben geluk gehad, de buien die we gehad hebben, vielen toen we in de bus zaten, maar aan de waterstand kun je zien dat er al veel regen is gevallen... Ik moest gelijk aan de vlindertuin denken toen we vanochtend naar buiten gingen. De geur en de luchtvochtigheid van de vlindertuin en dan ook nog de combinatie van de Intratuin, want ik zie hier planten in het wild groeien die ik alleen maar zie bij de binnenplanten van de Intratuin. Schitterende kleuren, vormen en bladeren.

Tortuguero is bekend om zijn schildpadden die hier jaarlijks terugkeren om eieren te leggen en dat doen ze in juli, augustus en september. Het hoge water belemmert dit, helaas, dus we hebben weinig kans om schildpadden te zien. Wel hebben we vandaag al 4 luiaarden, 8 groene papegaaien, 2 leguanen en heel veel kapucijneraapjes gezien. Helemaal gaaf!

We hoorden van een Nederlands gezin wat voor ergs er is gebeurd boven het luchtruim van Oekraine, verschrikkelijk! Krijgen we kippenvel van...

• 19 Juli 2014 - 08:02

Greetje:

Hoi Mark en Anja,

leuk om jullie weer te volgen. Ik kijk nu al uit naar jullie verhalen en mooie foto's Heel veel plezier!

Groetjes Greetje Braam

• 19 Juli 2014 - 08:41

Carolien :

Hai lieverds,

Wat super om jullie eerste indrukken te lezen. Klinkt geweldig. Leuk ook hoe je het omschrijft. Ik kan me er gelijk een voorstelling van geven. Vooral die tropische warmte. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag. Echt verschrikkelijk he wat er gebeurd is. Zo blij dat jullie de andere kant op vlogen. Geniet daar lekker. Dikke x voor jullie allebei

• 19 Juli 2014 - 14:29

Rob :

Hey globetrotters

Fijn om te weten dat de reis goed is verlopen, ondanks de vertraging en lange duur.
    Ben erg benieuwd naar het volgende verslag en evt. Foto's.

Gr. Rob

• 02 Augustus 2014 - 00:13

Bronno En Rosalinde:

Jeetje wat ver van huuss ja :)
    wel super gaaf
    geniet er van