Raften in de Zambezi... - Reisverslag uit Zimbabwe, Zimbabwe van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu Raften in de Zambezi... - Reisverslag uit Zimbabwe, Zimbabwe van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Raften in de Zambezi...

Blijf op de hoogte en volg Anja

14 Augustus 2012 | Zimbabwe, Zimbabwe

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle reacties! Erg leuk om zo contact te houden! Super!

Dinsdag 14 augustus: Vanochtend moesten we echt de wekker zetten, want we gingen om 6 uur opstaan! Pff. Even flink stevig ontbijten, want we gaan RAFTEN!

We werden netjes op tijd opgehaald met een grote toeristentruck en naar de plek gebracht waar we de bungeeplek , gorge swing en een zipline zagen. We kregen koffie/thee en een uitgebreide briefing. De jongens van Wild Horizon waren erg vriendelijk en hadden een flinke dosis humor, het was net alsof we naar een voorstelling van Najib Amhali zaten te kijken. Daarna moesten we 25 min rijden, alle spullen aantrekken en een stuk naar de Zambezi-rivier lopen.

Op een rustig stuk gingen we wat oefenen, de gids die vanochtend zo lollig was, was ineens erg serieus, waarschijnlijk was dit wel nodig bij deze rivier, de moeilijkheidsgraad was ongeveer 3 en 5. 5 is het maximale niveau voor toeristen.

Daar gingen we de rapides (stroomversnellingen) in van de Zambezi, de Mighty Zambezi! De een nog heftiger dan de ander en de een na de ander viel uit de boot van de andere boten, het ging er heftig aan toe, maar volgens Colgate (onze gids) waren we de beste groep die hij heeft gehad (sinds gisteren)! Gelukkig, hij kreeg zijn humor weer terug!

Wat een geweldige adrenaline tocht! We kwamen wel wat (kleine) krokodillen tegen, Patricia, dus je had zeker gelijk! Mamakrokodil, was vast in de buurt! We zijn er een paar keer ingevallen/ingeduwd/natgespetterd, maar onze boot bleef overeind. 13 stroomversnellingen kwamen we tegen en hoog en heftig dat sommigen waren!!! Gelukkig namen ze alles op op video, hadden we zelf de actioncamera op onze hoofd en zijn er genoeg foto's gemaakt!

Na het raften moesten we weer een stuk terug lopen en kregen we aan uitgebreide lunch. Wat was dit flink genieten!

Na het douchen kwam er een man langs waar je shirts kon bestellen met een kaart achterop waar je langs bent gereisd. Dit hebben we natuurlijk gedaan en morgenvroeg komt de beste man ze langs brengen om 7 uur, das pas service!

Morgen gaan we Zimbabwe weer verlaten en keren we terug naar Botswana. We gaan nog naar de Nxai-pans en naar Tuli-block, daarna vertrekken we weer richting Zuid-Afrika. Geen idee of we nog eens een keer wifi bereik hebben, we doen ons best!

• 14 Augustus 2012 - 22:20

Mello/nini:

Zo, jullie verslag weer gelezen, Zijn blij dat alles goed is gegaan. Aan de krokodillen wilden wij niet denken. Maar dat jullie weer enorm hebben genoten begrijpen we wel. Spannend hoor.
    Goeie reis voor de komende dagen.
    Liefs ons

• 14 Augustus 2012 - 23:14

Bert :

Stoer hoor dat raften, we hebben de video van Carolien gezien. Nog heel veel plezier de komende dagen en een goede thuisreis (als er geen wifi meer komt). De Boertjes

• 14 Augustus 2012 - 23:14

Bert :

• 16 Augustus 2012 - 15:54

Marco, Patricia En Kids:

Nou zag er ruig uit! Maar was vast super dat raften...ondanks de kroko's! Liefs weer

• 19 Augustus 2012 - 01:17

Rosalinde Meijer:

Super en wat een belevenis