Corcovado NP - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu Corcovado NP - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Anja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Corcovado NP

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

02 Augustus 2014 | Costa Rica, Drake Bay

Het onweer weer overleefd, we gaan er zelfs al een beetje aan wennen en als t maar 's avonds is vinden we het ook nog niet eens zo erg en kun je mooie plaatjes schieten (zie foto)!

Donderdag hebben we de omgeving van Drake Bay verkent via quad. Je hoeft hier geen helm op, er is politie, maar die vind alles goed. We komen over schitterend gravelweggetjes en moeten 4 complete rivieren oversteken (en weer terug). Je kunt je wel voorstellen met wat voor grijns Mark op de quad heeft gezeten (en ik op die van mij, hihi)! We hebben niet veel dieren gezien, dat komt door die knalpijp die erop zit, maar we hebben enorme lol gehad!

Vandaag (vrijdag) zijn we naar het Corcovado Nationaal Park geweest. Met een bootje werden we opgehaald om 6 uur ('s ochtends!) en scheurde de boot over de hoge golven (wat een klappen). Het leven begint in Costa Rica sowieso erg vroeg doordat je op veel plaatsen rond 5 uur wakker gebruld of gevloten wordt.

Het Corcovado NP is een geïsoleerd stuk Cosya Roca waar maar 100 bezoekers per dag mogen komen. Daardoor zijn hier de meeste verschillende dieren in hun natuurlijke habitat te zien. De mens is hier geen vijand van ze en ze worden er ook niet door gevoerd. En dat hebben we gezien. Aapjes (doodshoofdaapjes) die totaal niet bang waren voor ons, trokken zich nergens wat van aan, wilde zwijnen die voor ons uit trippelden, ook de andere 3 soorten (brulapen, slingerapen en de capucijnapen) zelfs een tapir hebben we gezien (wel zo groot als een paard), een Jezus Christ salamander (loopt over water, de tukan, pelikaan, slangen, krokodil, spinnen, de kolibrie, heel veel vogels waar ik de namen niet van weet (sorry Michiel), de vreemdste bomen (wurgbomen, bomen met stekels). Onze gids vertelde ons er veel over, enorm genoten! En dit ook weer met een gemêleerd gezelschap (mensen uit Barcelona, Californië en Den Haag), waar we na afloop nog gezellig wat mee hebben nageborreld.

Aan het einde van de dag hebben we nog de kokosnoot geschild en opengemaakt met onze Bear Grylls-mes (wat een karwei) en heerlijk opgepeuzeld! Wat een heerlijk bountygevoel!

Morgen gaan we weer terug met de boot naar Sierpe om vervolgens met de auto naar San Jose te rijden, die in te leveren en onze motoren ophalen! Zin in!

• 03 Augustus 2014 - 09:25

Patricia:

Wauw! Klinkt allemaal super...vooral al die dieren. Succes met motorrijden! Doe voorzichtig en vooral geniet nog lekker door! Super hoor.. Wij zijn inmiddels weer thuis....

• 03 Augustus 2014 - 21:43

Carolien:

Haaai,

Chiel en ik dachten van "Zouden ze er alweer een verhaal op hebben gezeten, het was ineens zo stil op de mail". En ja, er staat weer een geweldig avontuur op. (Krijg alleen geen mail meer binnen).
    Die quads, wat super zeg. Dwars door het water. Helemaal leuk. Dat leek Michiel ook wel wat. (Ik natuurlijk ook). Heerlijk genieten hoor. De tijd gaat veel te snel. Prachtige fotos weer.
    Nu op naar de motoren. We zijn alweer benieuwd naar dat avontuur. Geniet!